3 sep. 2012

Lika unika!

Här kommer en fin sång som vi sjöng på skolavslutningen. 
 

Lika Unika

Om du lovar att bemöta mig med kärlek
Så lovar jag att möta dig och le
Är du öppen för att se mig för den jag är
Så är jag öppen för att se dig med
Ref.
Vi är alla som pusselbitar – olika, men lika unika
Vissa bitar passar inte ihop
Men varje bit passar med nån
Tillsammans blir vi en helhet
Där var och en bidrar med sitt
Vi är alla - lika unika
Om alla lär sig hälsa på varann
Visa hänsyn och kramas lite grann
I livet har vi alla rätt att känna
Trygghet och glädje från varann
Ref.
Vi är alla som pusselbitar – olika, men lika unika
Vissa bitar passar inte ihop
Men varje bit passar med nån
Tillsammans blir vi en helhet
Där var och en bidrar med sitt
Vi är alla - lika unika
Jämlikhet och demokrati
Alltid ska du känna dig fri
Med värdighet och respekt bygger vi
En fördomsfri stad
Kan vi enas om att alla tar sitt ansvar
Så vårt ord, vår handling blir okej
Ref.
Vi är alla som pusselbitar – olika, men lika unika
Vissa bitar passar inte ihop
Men varje bit passar med nån
Vi är alla - lika unika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar