18 okt. 2012

Må bra!

Eftersom är hälsovecka jobbar vi med god hälsa, kroppen ,massage, bra och ekologisk mat.
 
Vad är viktigt för god hälsa och vår kropp?
  • promenad,springa, träna -allt som innehåller idrott
  • rätt mat-frukt,soppa,fisk, olivolja,vatten,mjölk,grönsaker.
Det är också viktig att vi tar hand om varandra, sova gott, ha positiv energi och ha vänner.
Vi har haft massage och vi masserade varandra. Under massagen och avslappning  tänkte vi på:
-Äta godis och på min hund, sa Anabela.
-Jag tänkte hur solen skiner och att jag är med min katt i Syrien, sa Ali.
- Att sova, ligga på golvet och lyssna på musik, sa Hassan.
-Jag tänker på hur jag springer genom skuggan, sa Hubert.
-Jag tänker på mina kompisar i Spanien, sa Cristina.
-Jag tänker på min katt Pako som är i Polen,och jag drömmer om mitt hemland, sa Agata.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar